Deputat PNL: Avem 6 autorităţi feroviare într-o ţară în care trenul merge lent

Într-o declarație incendiară, deputatul PNL Florin Roman a adus în atenție o problemă crucială din infrastructura feroviară din România: existența a nu mai puțin de 6 autorități feroviare într-o țară în care trenul pare să meargă mai lent decât în vremea regimului comunist al lui Nicolae Ceaușescu. Acest lucru ridică semne de întrebare asupra eficienței și coordonării în sectorul feroviar românesc, care se confruntă cu numeroase probleme de modernizare și performanță.

Deputatul Roman a subliniat că, în timp ce alte țări europene au o autoritate feroviară unică responsabilă de reglementarea și supravegherea întregului sector, România pare să fie fragmentată în 6 entități separate, ceea ce duce la ineficiență, birocrație și lipsă de coerență. Această fragmentare a autorităților feroviare poate fi comparată cu un tren care merge încet și îngreunat, în contrast puternic cu standardele de viteză și eficiență din alte țări europene.

Problema cu cele 6 autorități feroviare din România este cu atât mai evidentă atunci când se compară cu alte sectoare reglementate, cum ar fi Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), care poate funcționa sub tutela BNR. Această comparație evidențiază discrepanțele și incoerențele din sectorul feroviar, unde lipsa unei autorități centrale și puternice poate afecta dezvoltarea și modernizarea infrastructurii.

În acest context, este imperativ ca autoritățile competente să ia măsuri pentru consolidarea și simplificarea reglementării feroviare în România. Unificarea celor 6 autorități într-o singură entitate puternică și eficientă ar putea contribui semnificativ la îmbunătățirea calității serviciilor feroviare, reducerea birocrației și creșterea competitivității sectorului la nivel internațional.

Această problemă nu afectează doar viteza trenurilor, ci și siguranța și confortul călătorilor, precum și competitivitatea transportului feroviar în raport cu alte modalități de transport. Modernizarea infrastructurii feroviare și simplificarea reglementării ar putea deschide noi oportunități de dezvoltare economică și creștere a mobilității în țară.

În final, declarația deputatului Florin Roman subliniază necesitatea unei abordări reformiste și concentrate asupra sectorului feroviar din România, în vederea creării unui mediu propice pentru investiții, inovație și creștere. Consolidarea autorităților feroviare și adoptarea unor politici coordonate ar putea reprezenta un pas crucial către modernizarea și îmbunătățirea sistemului feroviar din țara noastră, transformându-l într-un motor al progresului și al dezvoltării durabile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *